Mindful Spisning

MINDFUL Spisning – Se Priser Her 

Lyder disse vaner bekendte?

mindfueating

  • Du spiser indtil du er overmæt, og får derefter dårlig samvittighed.
  • Du spiser når du keder dig, er stresset eller urolig, fremfor når du er sulten.
  • Du spiser uden egentlig rigtig at smage maden.
  • Du spiser ofte på autopilot.
  • Du spiser måltiderne hver dag på det samme tidspunkt, hvad enten du er sulten eller ej.
  • Du springer måltider over selv om du er sulten.
  • Så er mindful-spisning noget for dig!

 

Fordelene ved at spise mindful:

  • Ingen kalorietælling, ingen restriktioner og ingen skyldfølelse
  • At spise mindful er IKKE en diæt
  • Det kræver ikke noget udstyr eller specielle madvarer, hvilket betyder at det er nemt at integrere i en travl hverdag.
  • Man kan spise mindful på mange niveauer – selv blot en smule mindful spisning har stor effekt.
  • Udviklingen af øget nærvær og fokus vil du også kunne bruge når du fx er sammen med familien, er på arbejde eller i en presset situation.
  • Dit stressniveauet sænkes.
  • Du får din naturlige spiseregulering tilbage. Det vil gøre dig i stand til helt naturligt at undgå/nedsætte
    overspisning, og dermed få styr på vægten.
  • Øget nydelse.

 

MIND&FOOD har 4 moduler, som tilsammen giver god læring og forståelse af mindful-spisning.

Modulerne er bygget op således at allerede under modul 1, får man brugbare og effektive redskaber.
Hver modul er af ca 60 minutters varighed, og jeg anbefaler man tager modulerne i rækkefølge, med 1-2 uger imellem hvert modul.
Modulerne er udviklet med hovedfokus på effektiv og enkel anvendelighed i hverdagen.


Kort beskrivelse af modulerne:​

  • Modul 1: Hvordan/hvorfor spiser man? Hvordan øger man sit nærvær?
  • Modul 2: Sult. Hvilke typer sult er det og hvordan differentierer man den?
  • Modul 3: Mæthed. Spis med maven – ikke med hovedet.
  • Modul 4: Nydelse. Nydelse er særlig vigtig hvis du vil tabe dig.

 

Hvad er MIND&FOOD?

I MIND&FOOD benyttes teknikker fra klassisk mindfulness i forbindelse med spisning.

Denne specialisering, inden for mindfulness, har fokus på HVORDAN du spiser, IKKE HVAD du spiser, og står derfor i stor kontrast til mange diæter med restriktive madindtag.

I stedet benyttes simple teknikker til at fremkalde den naturlige spiseregulering. Blandt andet med stor fokus på opmærksomhed samt accept af situationer. Disse teknikker vil øge din nydelse og nærvær når du spiser (eller laver andre ting i din hverdag).

Det vil øge dit overskud, få dig til at sænke skuldrene og give dig en naturlig balance.

Det er en eviggyldig og enkel tankegang, som alle kan lære, om at være opmærksom på sit nærvær.

Mindful-spisning er meget fleksibelt, både mht. sted, tid og mulighed for at bruge teknikkerne – men selv lidt mindful-spisning har stor effekt.

Book en tid, så er du på vej mod sundt nærvær. Se mere på www.mindandfood.dk

UNIVERSAL CONTOUR WRAP

Fod Massage

Fod Massagefod massage. .

 

Er dine fødder ofte ømme? Trænger din fødder til dejlig forkælelse?

Husk på dine fødder, de bliver brugt meget hver dag og udsættes for stød alt din vægt hver dag. Med vores fantastiske fodmassage, forkæles dine fødder med dybdemassage og trykpunktsmassage, kombineret med blide beroligende strøg og masser af velvære. En 15 min. fantastisk velvære fod massage behandling, er en af vores meget populære massage behandlinger, denne delikate fodmassage kan sagtens bookes i forbindelse med en anden behandling for ekstra forkælelse.

 

Er du klar til bestille en fodmassage i Roskilde ?

Du vælger bare “15 min fodmassage” i vores online booking system.
Du kan også købe et massage gavekort fodmassage i vores webshop.

 

 

 

Template: Image Post

You can insert image into post and aligned it center, left or right with or without caption.

Sunflowers

You can also set different text alignment.

Default

This is a paragraph. It should not have any alignment of any kind. It should just flow like you would normally expect. Nothing fancy. Just straight up text, free flowing, with love. Completely neutral and not picking a side or sitting on the fence. It just is. It just freaking is. It likes where it is. It does not feel compelled to pick a side. Leave him be. It will just be better that way. Trust me.

Left Align

This is a paragraph. It is left aligned. Because of this, it is a bit more liberal in it’s views. It’s favorite color is green. Left align tends to be more eco-friendly, but it provides no concrete evidence that it really is. Even though it likes share the wealth evenly, it leaves the equal distribution up to justified alignment.

Center Align

This is a paragraph. It is center aligned. Center is, but nature, a fence sitter. A flip flopper. It has a difficult time making up its mind. It wants to pick a side. Really, it does. It has the best intentions, but it tends to complicate matters more than help. The best you can do is try to win it over and hope for the best. I hear center align does take bribes.

Right Align

This is a paragraph. It is right aligned. It is a bit more conservative in it’s views. It’s prefers to not be told what to do or how to do it. Right align totally owns a slew of guns and loves to head to the range for some practice. Which is cool and all. I mean, it’s a pretty good shot from at least four or five football fields away. Dead on. So boss.

Justify Align

This is a paragraph. It is justify aligned. It gets really mad when people associate it with Justin Timberlake. Typically, justified is pretty straight laced. It likes everything to be in it’s place and not all cattywampus like the rest of the aligns. I am not saying that makes it better than the rest of the aligns, but it does tend to put off more of an elitist attitude.