Mindful Spisning

MINDFUL Spisning – Se Priser Her 

Lyder disse vaner bekendte?

mindfueating

  • Du spiser indtil du er overmæt, og får derefter dårlig samvittighed.
  • Du spiser når du keder dig, er stresset eller urolig, fremfor når du er sulten.
  • Du spiser uden egentlig rigtig at smage maden.
  • Du spiser ofte på autopilot.
  • Du spiser måltiderne hver dag på det samme tidspunkt, hvad enten du er sulten eller ej.
  • Du springer måltider over selv om du er sulten.
  • Så er mindful-spisning noget for dig!

 

Fordelene ved at spise mindful:

  • Ingen kalorietælling, ingen restriktioner og ingen skyldfølelse
  • At spise mindful er IKKE en diæt
  • Det kræver ikke noget udstyr eller specielle madvarer, hvilket betyder at det er nemt at integrere i en travl hverdag.
  • Man kan spise mindful på mange niveauer – selv blot en smule mindful spisning har stor effekt.
  • Udviklingen af øget nærvær og fokus vil du også kunne bruge når du fx er sammen med familien, er på arbejde eller i en presset situation.
  • Dit stressniveauet sænkes.
  • Du får din naturlige spiseregulering tilbage. Det vil gøre dig i stand til helt naturligt at undgå/nedsætte
    overspisning, og dermed få styr på vægten.
  • Øget nydelse.

 

MIND&FOOD har 4 moduler, som tilsammen giver god læring og forståelse af mindful-spisning.

Modulerne er bygget op således at allerede under modul 1, får man brugbare og effektive redskaber.
Hver modul er af ca 60 minutters varighed, og jeg anbefaler man tager modulerne i rækkefølge, med 1-2 uger imellem hvert modul.
Modulerne er udviklet med hovedfokus på effektiv og enkel anvendelighed i hverdagen.


Kort beskrivelse af modulerne:​

  • Modul 1: Hvordan/hvorfor spiser man? Hvordan øger man sit nærvær?
  • Modul 2: Sult. Hvilke typer sult er det og hvordan differentierer man den?
  • Modul 3: Mæthed. Spis med maven – ikke med hovedet.
  • Modul 4: Nydelse. Nydelse er særlig vigtig hvis du vil tabe dig.

 

Hvad er MIND&FOOD?

I MIND&FOOD benyttes teknikker fra klassisk mindfulness i forbindelse med spisning.

Denne specialisering, inden for mindfulness, har fokus på HVORDAN du spiser, IKKE HVAD du spiser, og står derfor i stor kontrast til mange diæter med restriktive madindtag.

I stedet benyttes simple teknikker til at fremkalde den naturlige spiseregulering. Blandt andet med stor fokus på opmærksomhed samt accept af situationer. Disse teknikker vil øge din nydelse og nærvær når du spiser (eller laver andre ting i din hverdag).

Det vil øge dit overskud, få dig til at sænke skuldrene og give dig en naturlig balance.

Det er en eviggyldig og enkel tankegang, som alle kan lære, om at være opmærksom på sit nærvær.

Mindful-spisning er meget fleksibelt, både mht. sted, tid og mulighed for at bruge teknikkerne – men selv lidt mindful-spisning har stor effekt.

Book en tid, så er du på vej mod sundt nærvær. Se mere på www.mindandfood.dk